neděle 14. května 2017

Svět knihy 2017 (13. 5.)



Včera jsem (jako mnozí z vás) navštívila největší knižní událost roku - pražský Svět knihy! Opravdu jsem se nemohla dočkat a jako obvykle, Svět knihy mě nezklamal!


Vstala jsem již v šest ráno, abych před průmyslovým palácem stihla být ještě před otevřením veletrhu. S kamarádkou Pájou z blogu My small library jsme si koupily lístky a postavily se do řady, abychom počkaly, až nás pustí dovnitř. Bylo to opravdu ubíjející, jen tak tam čekat na žhnoucím slunci a pokukovat po těch stáncích uvnitř, ale nakonec, jsme se dočkaly.

Okamžitě jsme zamířily ke stánku Euromedia, který byl ještě příjemně prázdný, tak jsme si tam mohly prohlédnout všelijaké knihy. Páju hned zaujala Tíha vesmíru, kterou si nakonec později i koupila, jako jednu z posledních kopií.


Začaly jsme se pomalu chystat ke stánku Albatros media, kde měla proběhnout jakási oslava dvaceti let od vydání Harryho Pottera, ale kvůli spoustě lidí jsme se moc nezdržely. Se svačinami v rukou jsme obcházeli pravé křídlo a také jsme se podívaly do stanu malých nakladatelů. To mě opravdu zaujalo, panovala tam taková útulná atmosféra, tak jsme si tam chvíli odpočaly. Knihy, které tam měli, byly opravdu zajímavé a originální, později jsem si tam i jednu pořídila.



Moc se mi líbilo, jak byly před palácem různé stánky s jídlem a nápoji, to bylo opravdu hezké zpestření oproti loňskému roku.
                                      



Ve 13:00 jsme již spěchaly na setkání s Yoli u stánku Euromedia, kde jsme se společně všichni vyfotili a potkaly spoustu úžasných lidí včetně Klárky z blogu Klářiny knihy, se kterou jsem se i vyfotila u Yoli stěny a bylo velice příjemné si s ní popovídat. :)





Poté jsme spěchaly do stanu malých nakladatelů, abych si mohla nechat podepsat knihu #Eskejp od Jiřího Charváta, který mimo jiné organizuje Trpaslicon, festival britského humoru. Ve dvě hodiny odpoledne jsme šly na besedu o knihách Marcely Remeňové do sálu Sci-fi a fantasy, kde jsme ulovily místa přední řadě. Její knihy jsem ještě sice nečetla, ale určitě ji obdivuji, že dokázala již ve třinácti letech napsat a vydat svou vlastní knihu a nyní už chystá čtvrtý díl!

Nakonec jsme se zas rozhodly obejít celý veletrh a nekoupit si co nejvíce knih. Pája si v krásném stánku v levém křídle koupila Chai latte, přestože tam bylo vedro skoro na chcípnutí, ale co, tradice je přeci jen tradice. :)  Prohrabaly jsme se knihami ve stánku antikvariátu Fryč, kde měli opravdu zajímavé kousky, například historii Prahy vydanou v 19. století.

Kolem čtvrté hodiny jsme už byly tak vyčerpané, že jsme se prodraly davem ven. Obě jsme byly ověšeny těžkými taškami se skvělými úlovky (má peněženka ještě brečí v koutě), tak jsme se rozhodly, že už půjdeme domů. Vyprovodila jsem Páju na tramvaj a pak jsem se v osvěžujícím dešti vrátila zpět do paláce, abych si někde odpočala, jelikož mi autobus jel až v pět hodin. Nakonec jsem si do stánku Euromedia doběhla ještě pro jednu knihu, která mě zaujala a vyfotila pár fotek. Nakonec jsem jela domů až v šest večer, nějak se mi z toho veletrhu vůbec nechtělo odejít.

Nakone jsem si pořídila šest knih:

Nejprve to byla kniha NeOBYČEJNÍ od Victorie E. Schwab, kterou jsem si pořídila, protože se mi od autorky velmi líbila kniha Temnější tvář magie, a anotace na tuto mi přišla velice zajímavá.


Jako druhou jsem si koupila knihu Řeky Londýna od Bena Aaronovitche, nad kterou jsem se rozmýšlela asi rok a po dlouhém uvažování jsem si ji pořídila. Přeci jen - odehrává se v Londýně! :)


Třetí volba padla na Temná tání od Kate A. Boorman. Četla jsem od ní první díl - Smrtnou zimu, která mě docela zaujala originální zápletkou a zkrátka jsem chtěla vědět, co bude dál.



Čtvrtá je Povídky podivných od Ransoma Riggse, autora trilogie Sirotčinec slečny Peregrinové. Tu jsem si koupila z důvodu, že se mi trilogie líbila a chtěla jsem si z toho světa přečíst něco víc. Navíc, má naprosto dokonalou obálku!


No není ta ilustrace katedrály prostě nádherná? :)


Předposlední kniha, kterou jsem si koupila, je již zmiňovaný #Eskejp od Jiřího Charváta. Tu jsem si koupila, jelikož jsem ho potkala na Trpasliconu a jeho humor opravdu neměl chybu. Když jsem se dozvěděla, že vydal vlastní knihu, musela jsem ji přeci mít! Navíc jsem si ji tam od něj hned mohla nechat podepsat. Zpracování designu je dokonalé!




Mou poslední knihou je Poslední (ten název sedí :D ) od Alexandry Olivy, kterou jsem si opravdu koupila na poslední chvíli, jelikož jsem si přečetla anotaci a od té chvíle jsem ji nepustila z hlavy, tak snad se mi bude líbit.



U stánku Knihcentra jsme se s Pájou ještě nechaly vyfotit, což bylo spojeno z jakousi soutěží o zájezd. Také jsem zkusila Instagraf, který spočíval v tom, že když někdo publikoval fotku na Instagram s hashtagem #ukazcoctes nebo #harrypotter20let, dostal od Albatros media tu fotku vytištěnou, což mi přišlo jako skvělý nápad.


Jak jste si užili Svět knihy vy? A jaké skvělé knihy jste si pořídili? Napište mi do komentářů. :)

8 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji :) opravdu moc se těším, až si je přečtu :D

      Vymazat
  2. Vypadá, že to tam byla vážně zábava. :)
    Jinak Povídky podivných jsem si zrovna objednala a jsem na to vážně zvědavá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to tam dokonalé :) a na Povídky jsem také moc zvědavá, zaujaly mě hlavně ty překrásné ilustrace! :)

      Vymazat
  3. Moc pěkný článek o Světě knihy :)Já tam letos byla poprvé :) Byla jsem tam v pátek, takže mi ten lepší sobotní program utekl, ale i tak jsem nadšená z té atmosféry a hromady knih všude kolem :) Jinak u tebe na blogu jsem poprvé a jsem ráda, že jsem ho objevila :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti můj článek líbí :) mě akorát mrzelo, že jsem v sobotu nemohla vidět Johna Boyna, ale tak snad příště :) jaké krásné knihy sis pořídila? A plánuješ se na Svět knihy vrátit i příští rok? :)

      Vymazat
  4. Hezký článek :) Na SK jsem byla letos poprvé (konečně) a byla jsem nadšená :) Příští rok určitě jedu zase! Užij si nové knihy a měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Svět knihy je taková událost roku, pro mě :D je to jako vstoupit do ráje :) jsem ráda, že se ti to tam líbilo, co sis tam pořídila? :)

      Vymazat