neděle 12. března 2017

Láska v prachu hvězd - Krystal Sutherland

Rok vydání: 2016(Australia) / 2017(CZ)
Originální název: Our Chemical Hearts
Nakladatelství: Koala Independent / Yoli           
Počet stran: 304
Mé hodnocení: 8/10



,,Tam venku jsou lidi, kteří čtou knížky o upírech a touží po nesmrtelnosti, ale já jsem někdy tak vděčná, že na konci toho všeho budeme moci spát navěky. Už nikdy žádné vyčerpání. Smrt je odměna za to, že jsme žili."




Henry Page ještě nikdy nebyl zamilovaný. Je beznadějným romantikem, který stále čeká, že se jeho první velká láska objeví na scéně ve zpomaleném pohybu, srdce vynechá úder, vše bude podkreslovat instrumentální hudba. Proto když se z ničeho nic objeví ve škole Grace Townová, neupravená holka chodící o holi a v klučičím oblečení, Henry jen stěží může tušit, že se má jeho život obrátit naruby.
Grace, polámaná dívka s tajemnou minulostí, zbortí Henryho dosavadní představy o lásce a ukáže mu, že mezilidské vztahy jsou složité, krásné i pomíjivé stejně jako výbuchy hvězd ve vzdálených galaxiích.

,, ,Vypadá to, že je to on,' řekla Lola, která vzala sáček od Grace a zkoumala rybu líně plavající uvnitř. ,Měl by mít exotické, extravagantní jméno. Říkejme mu Ricky Martin.'
,Ricky Martin Knupps,' opravil jsem ji. ,Nepřehlížej takhle svého bratra, Lolo.' "

Abych řekla pravdu, od téhle knihy jsem nic moc zázračného neočekávala. Jak moc jsem se mýlila! Romantické knihy mi moc v poslední době nesedí, ale na tuto jsem i tak byla zvědavá, už jen proto, že je to debut australské autorky, jelikož, pokud se nemýlím, jsem nic od australského autora nečetla. 


Příběh už od samého začátku hýří vtipem a narážkami na filmy, herce i hudební skupiny (které jsou opravdu vydařené). Příběh se rozvíjí rychle a já jsem už od první stránky nemohla přestat číst. Z anotace se vám zdá, že je to jen další obyčejná love story, ale hned na začátku zjistíte, že tomu tak opravdu není a kniha je velmi jedinečná. Stránky jsem otáčela možná až rychlostí světla, jak jsem pronikala do jejích tajů, a to ještě nemluvím o skvělém grafickém zpracování. Na některých stranách jsou místo textu jen bubliny z chatu, na jejichž obsah jsem se vždycky moc těšila, protože na rozdíl od jiných příběhů, kde chat bývá jen snůškou naprosto zbytečných frází, měly tyto hluboký význam.


Od půlky příběhu mi trochu lezlo na nervy, že Grace stále před Henrym držela spousty věcí v utajení, přestože, jak jsem později zjistila, Henry měl právo je vědět. S tím také souvisí to, že si to Henry nechal v jednom kuse líbit, což jsem na něm nechápala a časem se z toho vyklubalo to, že ze sebe kolikrát vyloženě udělal blbce. Ne, to Grace ho z něj udělala.  

Jinak je příběh naprosto úžasný, je v něm hloubka a donutil mě přemýšlet o věcech, o kterých jsem nikdy neuvažovala. Autorka mi doslova nasadila brouka do hlavy s každým napsaným slovem. Kniha je napsána mistrovským způsobem a já před autorkou smekám, protože takto skvělý debut je schopný napsal jen málokdo. Podle mě si svou popularitu v zahraničí právem zaslouží a já věřím, že si získá srdce čtenářů i v Česku.

Knihu vřele doporučuji, myslím si, že doopravdy stojí za přečtení.

Tímto bych chtěla poděkoval nakladatelství Yoli za to, že mi tuto úžasnou knihu darovalo.

 ,,Když vzhlédnu k noční obloze, vzpomenu si, že jsem akorát prachem dávno mrtvých hvězd. Lidská bytost je souborem atomů, které do sebe zapadají v uspořádaném vzorci - na krátkou dobu a pak se zase rozpadnou."

Krystal Sutherland



4 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Knížku jsem si vyhlédla už minulý rok v angličtině, takže mám radost, že bude i u nás :) Vypadá to, že je na co se těšit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem ji dočetla v pátek a troufám si říct, že je to nejlepší kniha, kterou jsem kdy četla. A to nepřeháním. Často jsem nevěděla, jestli se mám smát, nebo brečet... Je to skvostně napsané....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páááni, tak to musela být opravdu výborná, že se dostala na tvou první příčku :) Mě se také opravdu líbila, ale na Královnu stínů (kterou musím zbavit spoilerů a ty se k ní musíš dostat :D ) u mně zatím žádná kniha nedosáhla :)

      Vymazat