úterý 13. prosince 2016

Smrtná zima - Kate A. Boorman

Autor: Kate A. Boorman
Rok vydání: 2014(US) / 2015 (CZ)
Originální název: Winterkill
Nakladatelství: Amulet books / Host                    
Počet stran: 360                                                              
Mé hodnocení: 7/10



,,l'hiver arrive"

,,Zima přichází."



Nikdo neopustí osadu, pokud chce přežít.
V imaginárním světě připomínajícím středověk žije v osadě uprostřed tajemných lesů patnáctiletá Emmeline. Puritánská komunita dodržuje přísná pravidla, která mají ochránit její členy před nebezpečím pocházejícím z okolních hvozdů.

Emmeline ví, že vydat se mimo osadu je přísně zakázané, avšak stromy v lese jí cosi šeptají a táhnou ji na zapovězenou cestu.
Když zůstane tady, čeká ji manželství, o které nestojí, a život vedle kluka, jehož nemůže mít. Ale venku? Malmaci číhá a zima se blíží...


,,Znám tohle místo. Nikdy jsem tady nebyla - jen jsem si ho představovala, když o něm mluvil bratr Stockham a varoval nás před ním -, ale znám ho. Rudá vlajka značí, že se právě blížím k místu, na kterém jsem se nikdy nechtěla ocitnout."

Tahle kniha byla pro mne naprostý výstřel do tmy. Nic jsem o ní v podstatě nevěděla a k její koupi mě donutila její úžasná obálka. Ne, že bych si nepřečetla anotaci, která mě celkem oslovila, ale obálka byl určitě ten nejhlavnější důvod. Nechala jsem ji rok ležet na poličce, ale ke konci listopadu mě chytla taková divná nálada, která mi říkala, ať si tu chudinku konečně po tak dlouhé době přečtu.

Moc slavně to nezačalo. Příběh mě ze začátku trochu nudil a také jsem si nemohla zvyknout na to, že český text sem tam doplňovaly francouzské věty, jejichž význam ne vždycky vyplynul z kontextu. Na druhou stranu to bylo takové spestření, protože jsem věty pokoušela vyslovovat (samozřejmě to jako Francouzština neznělo) a začala jsem se na to těšit.

Jak jsem se pomalu začítala, příběh začal být čím dál zajímavější a napínavější. Zvykla jsem si na neobvyklé prostředí, ve kterém hlavní hrdinka Emmeline žije a oblíbila jsem si tu malebnou přírodu popsanou v knize. Hlavní hrdinka mi občas lezla na nervy, ale v takovém tom dobrém slova smyslu. Občas udělala nějakou tu blbost, ale kdo ne? Naopak tu byly postavy, které jsem ze začátku měla ráda a vyklubalo se z nich něco naprosto odlišného. Příběh se začal ubírat směrem, který by mě ani nenapadl, byl plný překvapení a občas i strachu (ten byl můj).

Celkově to bylo takové příjemné čtení a musím uznat, že se autorce kniha opravdu vyvedla. Rozjezd byl pomalejší, ale bylo docela snadné se tím prokousat, a mě se příběh moc líbil.

Příběh je neobvyklý, ale možná proto se mi nakonec moc líbil a dodává mu takové osobní kouzlo. Věřím, že si najde ještě spousty spokojených čtenářů.
Kate A. Boorman



5 komentářů:

  1. Mě Smrtná zima docela zklamala... teď v listopadu vyšel druhý díl a já se pořád nějak nemůžu rozhodnout, jestli mu dát šanci nebo ne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho určitě někdy pořídím, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat :D Ale je pravda, že mě kniha ze začátku nijak neoslovila..to až potom :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze a zase na tom zajímavém blogu. :-) Já prostě nějak nedávám Kana. Možná to je tím, že už do sebe zamilovaní jsou, když příběh začne. Cítím se ochuzená. :-D

    Jinak druhý díl celkem dobrý. Akorát Emmeline má chemii se všemi, kromě Kana. Recenze na obě knihy vyjdou brzy na Chrudimka.cz A stále mi nejde komentovat ze stránek-chybí nabídka URL adresa. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsem zjistila, že správně je, že nemůžu vystát "Kanea" :-)

      Vymazat
    2. Děkuji za milý komentář :) Kane my byl ze začátku docela podezřelý a tak nějak jsem nevěděla, co si o něm mám myslet :D a omlouvám se, ale v nastavená jsem nabídku URL vůbec nenašla, nemohla byste mi prosím poradit? :)

      Vymazat