pondělí 12. prosince 2016

Vidořád - Samantha Shannon


Autor: Samantha Shannon
Rok vydání: 2014 (UK)/ 2015 (CZ)
Originální název: The Mime Order
Nakladatelství: Bloomsbury /Host                               
Počet stran: 519
Mé hodnocení: 10/10

,,Udělali z nás zloděje.
Je načase ukrást, co nám patří..."



Paige Mahoneyové se podařilo utéct ze šeolského zajetí, ale tím její problémy teprve začínají: mnoho přeživších je nezvěstných a ona se stala nejhledanější osobou v Londýně.
Scion upřel na Bledého snílka své vševidoucí oko, vidopáni a vidopaní městských gangů jsou pozváni na vzácné setkání Sněmu nepřirozených. Jaxon Hall a jeho gang Sedm pečetí jsou připraveni získat pozornost, ale vztahy mezi jasnovidci kazí staré nevyřízené účty a za každým rohem číhají temná tajemství. Pak se začnou ze stínů vynořovat Refájci. Ale kde je Strážce? Paige se musí z doupěte u Sedmi ciferníků dostat do spisovatelské čtvrti Grub Street a proniknout do tajných katakomb Camdenu dřív, než bude osud londýnského podsvětí zpečetěn.
„Když mezi vámi lidmi vyprchá láska, říkáte tomu, že pohasl její plamen... Refájcům trvá dlouho, než se plamen rozhoří. Jakmile ale hoří, už nemůže zhasnout.“
Já se přiznám, že jsem si knihu původně kupovala jen kvůli tomu, že v Praze tehdy (někdy v září) měla autogramiádu autorka Samantha Shannon, na kterou jsme se s kamarádkou rozhodly jít. První díl jsem měla rozečtený tak do čtvrtky, takže jsem ani pořádně nevěděla, zda se mi bude ten druhý líbit (kdo by ale nechtěl autogram hned do obou knih, že jo).
Po dočtení prvního dílu jsem se na Vidořád fanaticky vrhla, protože jsem nutně musela vědět, co se stane dál. Očekávání bylo obrovské, ale kniha mě rozhodně ani trochu nezklamala. Děj byl strhující, v knize bych nenašla jedinou část, která by byla byť jen trochu nudná. Nenechala mě spát a já, jako bych žila spolu s těmi postavami. Autorka dokáže navodit takovou atmosféru, při které vám bude běhat mráz po zádech.  
Co se týče hlavních postav, Paige jsem fandila už od začátku. Myslím, že tu si oblíbí snad každý, autorka si na ní dala hodně záležet a určitě jí věnovala spousty času. Já netrpělivě čekala na někoho jiného. Ti, kteří četli první díl už určitě vědí, že myslím Arctura. Od toho okamžiku co se tam objevil on, jsem se do příběhu zamilovala ještě mnohem víc – stránky se mi míhaly před očima a já ani neměla čas vnímat, jak se blížím ke konci a tak i k několika měsíčnímu čekání na další díl.
Konec byl jako facka do obličeje a já byla tak zoufalá, že jsem si na Bloomsbury musela najít první kapitolu třetího dílu (The Song Rising, předobjednat si ji můžete zde), abych se z toho nezbláznila. Také jsem si ten třetí díl předobjednala, přičemž moje peněženka brečí v koutě a až do Vánoc na mě bude naštvaná.  
Obálka je naprosto boží a moc se mi na ní líbí, jak je semišová. Musím říci, že nakladatelství Host nevydává sice jednu YA knihu za druhou, ale když už se pro nějakou rozhodnou, vyklube se z toho literární skvost vázaný v dokonalém přebalu, který prostě musíte tahat všude s sebou. (Pokud jde o mně, já jsem s ní spala v posteli).
Tuhle knihu bych opravdu nadšeně doporučila komukoliv.
 
Samantha Shannon



6 komentářů:

  1. Moc pěkná první recenze! Jen tak dál. Jsem ráda, že neobsahovala žádné spoilery.

    A velmi vkusný blog. ;-) Jen bych ještě dala do nabídky i možnost komentovat z URL. Dala bych ti tam www.chananch.com :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Jsem ráda, že se ti líbila a určitě tam zkusím dát to komentování :)

      Vymazat
  2. Na první recenzi paráda! Takovou recenzi nemají ani některé blogerky, které krom anotace a jedné věty nemají vůbec nic :) Takže za mě palec hore.
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) jsem ráda, že se vám recenze líbí :)

      Vymazat
  3. Souhlasím, velice povedená recenze. Sdílím pocity z Vidořádu... a sympatie k postavám :) A konec. To bylo... prostě... Většinou když dočtu knížku, tak nemám problém se hned pustit do další. Ale tady jsem potřebovala celý týden! než jsem byla schopná otevřít nějakou další. Už aby vyšel třetí díl <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) A na The Song rising nevím, jak dlouho ještě vydržím čekat..tahle kniha je prostě skvost :)

      Vymazat